Återbetalnings- och fraktpolicy


ÅTERBETALNINGS- OCH BYTESPOLICY

På grund av våra produkters natur godkänner McLaren Car Care återbetalningar eller byten vid validering endast om den levererade produkten inte är den som beställts eller om den levererade produkten är defekt eller anses oanvändbar. Kunden har 30 dagar från leveransdatum på sig att kontakta supportteamet på info@mclarencarcare.se och begära återbetalning eller utbyte. Återbetalningar eller utbyten kommer inte att beviljas utan bevis och validering av anspråket från McLaren Car Care Support team.

FRAKT

Fraktpriset baseras på vikten av din beställning och måtten på kartongen som behövs för att skicka den. Detta pris kommer att presenteras i kassan.
Din beställning kommer att levereras till den adress du angav när din beställning gjordes.
McLaren Car Care gör allt i sin makt för att respektera de leveranstider som anges på webbplatsen. Vi kan dock inte hållas ansvariga för konsekvenserna av en sen leverans, förlust av ett paket eller ett stulet paket som orsakats av en tredje part som har avtalat om leverans, eller av dig, eller på grund av någon oförutsedd händelse.
Eventuella leveransproblem måste rapporteras inom 30 dagar från leveransdatumet för utbyte eller återbetalning. I händelse av att du inte får ditt paket kommer en undersökning att göras med transportören och kan ta flera dagar efter mottagandet av ditt krav. Under denna undersökningsperiod kommer ingen återbetalning eller omleverans att ske.

McLaren Car Care erbjuder ett 1 arbetsdagsbearbetningsalternativ i kassan. När det här alternativet är valt, kommer din beställning att hamna längst fram i fraktkön. Detta garanterar att din beställning kommer att behandlas inom 1 arbetsdag. Drifttiderna är mellan 8-16

RETURPOLICY

På grund av våra produkters natur accepterar McLaren Car Care inte returer för använda eller skadade föremål. Kunden ansvarar för fraktkostnaden för att returnera McLaren Car Care produkter som har skickats i vederbörlig ordning, utan skada eller defekt, till den angivna leveransadressen och med de produkter som specifikt beställts för återbetalning. Kunden har 30 dagar från leveransdatum på sig att returnera ditt paket med godkänt RMA-nummer och medföljande dokumentation. Initial fraktkostnad och bearbetningskostnader för 1 arbetsdag återbetalas inte. Eventuella ej godkända returer kommer att debiteras med en straffavgift.

AVBOKNING/ÄNDRING AV BESTÄLLNING

För att kunna erbjuda snabb bearbetning och frakt är det omöjligt att avbryta eller ändra en beställning när den väl har behandlats på vårt lager.
Om du har angett fel adress och din adress som inte behandlas ännu, vänligen kontakta vårt supportteam. Om din beställning redan har behandlats måste du ändra den före leveransdatumet. Vi ansvarar inte för borttappade eller stulna paket på grund av felaktiga adresser.

AVGIFTER OCH TULLAVGIFTER

Tull- eller tulltaxor fastställs av destinationslandets tullmyndigheter och bestäms utifrån en kombination av ursprungslandet eller tillverkningslandet för varorna som köps in, och klassificeringen av den varan i enlighet med ett harmoniserat system som antagits och används av länderna som bäraren stödjer. McLaren Car Care produkter skickas från Sverige. Om du beställer från annat land i Norden kan du bli debiterad med vissa importavgifter. McLaren Car Care kontrollerar inte och ansvarar inte för tullavgifter

DEFEKT ARTIKEL

McLaren Car Care erbjuder återbetalningar för defekta varor, efter validering av defekten. I det här fallet har kunden 30 dagar från leveransdatumet på sig att kontakta supportteamet på info@mclarencarcare.se och göra anspråk på den defekta varan och att tillhandahålla bilder på det mottagna paketet och defekta föremålen för återbetalning eller utbyte.

UNDERLEVERANS

Kunden har 30 dagar på sig från leveransdatumet på sig att kontakta supportteamet på info@mclarencarcare.se och begära underleverans och tillhandahålla bilder på paketet, packlistan och mottagna föremål. Efter validering av underleveransen kommer McLaren Car Care att skicka de saknade varorna utan extra kostnad.

FEL PRODUKT MOTTAGEN

McLaren Car Care godkänner byten vid validering om den levererade produkten inte är den beställda och kommer att rätta till situationen utan extra kostnad. Kunden har 30 dagar från leveransdatum på sig att tillhandahålla bilder på paketet, mottagna varor och packlista på info@mclarencarcare.se för valideringsändamål.

SKADEKRAV

Alla McLaren Car Care produkter inspekteras noggrant och signeras innan de skickas för att säkerställa att det inte finns några kritiska skador på några produkter. Det är kundens ansvar att inspektera innehållet i sin försändelse vid leverans medan leveransföraren är närvarande.

Kunden har 7 dagar från leveransdatum på sig att kontakta supportteamet på info@mclarencarcare.se för att göra anspråk på de skadade föremålen och tillhandahålla bilder på paketet, packlistan och mottagna föremål.

McLaren Car Care ansvarar inte för skador som uppstått under transporten. I sådana fall kommer McLaren Car Care vid mottagandet av foton av skadan att hantera skadeanspråket som har uppstått under transporten direkt med transportören och kommer att invänta skadeståndsgodkännandet för utbyte eller återbetalning. McLaren Car Care kommer inte att godkänna återbetalning eller utbyte av föremålen utan bevis och validering av skadan.

Produkterna som säljs på vår webbplats är McLaren Car Care produktlinje. På grund av deras gör-det-själv-karaktär kan vi inte kontrollera användningen av dessa produkter och tar inte ansvar för mer än produktersättning.

McLaren Car Care ansvarar inte för produkter köpta via en distributör eller andra beställningsplattformar än mclarencarcare.se och kommer inte att ge några återbetalningar, returer eller byten i dessa fall.

Kunden ansvarar för att tillhandahålla bevis (ordernummer) på att deras beställning har gjorts via webbplatsen mclarencarcare.se för att McLaren Car Care  ska kunna erbjuda återbetalning, byte eller retur. Kunden ansvarar för att kontakta tredjepartsåterförsäljaren i sådana situationer.

Återbetalningar är inte tillämpliga på uttag eller utgående varor.

PRODUKT SAKNAS

Inspektera alltid innehållet i din leverans och packlistan som ingår i din försändelse för att säkerställa att alla beställda produkter tas emot.
Om en brist har bekräftats, vänligen kontakta vårt supportteam (info@mclarencarcare.se) med ditt ordernummer och en bild av packlistan inom 14 dagar efter leverans och vi kommer att göra allt i vår makt för att få produkterna till dig.

KONTAKTINFORMATION

Vänligen kontakta vårt supportteam på info@mclarencarcare.se

Postadress: 

Albybergsringen 116
137 69 Österhaninge